Det här är KÖKSTRÄDGÅRDEN en blogg som bara handlar om att odla grönsaker, örter, kryddor och blommor. FRÅN FRÖ TILL TALLRIK! - Egen odlat smakar ju bäst, ja och mer närproducerat kan det knappast bli. I mitt VÄXTHUS drar jag upp allehanda plantor till köksträdgården, senare på säsongen odlas det huvudsakligen tomater och chilies i växthuset. I min POTAGER trivs grönsaker, örter, medicinalväxter och kryddor tillsammans med blommor och en del vänner från djurriket. Jag har förstås även en del mindre önskvärda vänner ifrån djurriket också men odlar praktiskt taget eller rättare sagt strävar efter att odla ekologiskt så inga gifter får användas. Länge leve mångfalden! Välkommen till Tyras Trädgård - MÅNGFALDENS KÖKSTRÄDGÅRD
Växthus 3x6 meter och har en väl tilltagen höjd på cirka 3,8. Jag designade, konstruerade och byggde mitt växthus under 2003, materialet till växthuset är delvist återvunnet. Jag hittade 36 stycken antika fönster stående på vinden och jag tyckte att de hade så fantastiskt vackert gammalt glas, det var då jag hittade dem som idéerna kom till att bygga mig ett alldeles eget växthus. En underbart rolig process som jag inte ångrar en sekund av. Köksträdgården är ungefär 150 kvadratmeter stor och är huvudsakligen omgärdad av ett högt, oregelbundet pilstaket och en syrénhäck. Jag odlar både i upphöjda odlingsbäddar, pallkragar och stora krukor eller dyligt. Framför växthuset försöker jag hålla öppet, där har jag anlagt en plan av kullersten och i centrum av den finns en stor kvarnsten. Se skiss.

tisdag

Köksträdgårdskurs - Planera för odlingssäsongen 2013


This post "Köksträdgårdskurs. Planera för odlingssäsongen 2013" was originally uploaded by 
Tyra Hallsénius Lindhe in the blog KÖKSTRÄDGÅRDEN



Välkommen till min trädgård på Engarn Resarö -Vaxholm



Köksträdgårdskurs

Ett odlingsår slutar och ett nytt tar vid -
a never ending story, är det inte underbart!



Söndagen den 25/11 kl. 9.30 avslutar jag  årets odlingskurser med en halvdag, temat är Köksträdgården/ Planera för odlingssäsongen 2013 med fika + lunch på verandan...med reservation om att det inte är fullt med odlingar där då.  Planering och diskussion och om sortval, fröleverantörer, frösådd, redskap o.s.v. Gör en skiss över dina 2013 år odlingar.

Tveka inte, kom och möt fler odlingentusiaster!

Kursanmälan gör du på e-post till


Vänligen ange namn, adress, telefonnummer och din e-post adress vid anmälan. Ange även kursnr. Anmälan är bindande och antal platser är begränsat så det är först till kvarn som gäller. 

Kursnr. 2012-9 Pris 480:- inkl moms, mat och dryck och den e-faktureras till dig.



Välkomna/ Tyra


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...